Rome

Roman arts, sciences, architecture and literature, and the modern creative efforts inspired by them. This is the home of our famous Roleplaying Thread. >({|:-)

Moderator: Aldus Marius

Rome

Postby Tiberius Dionysius Draco on Mon Oct 31, 2005 1:16 pm

Salvete,

Episode 1: the stolen eagle
Maandag 31 oktober 2005
Na acht jaar oorlogvoeren heeft Gaius Julius Caesar Gallië eindelijk veroverd. Hij verheugt zich op zijn triomfantelijke terugkeer naar het grote Rome. Helaas verneemt hij net op dat moment dat zijn dochter Julia in het kraambed is gestorven.

Caesar is bezorgd om zijn schoonzoon Pompeius Magnus. Die heeft niet alleen net zijn vrouw verloren, maar wordt door de senaat ook onder druk gezet om zich tegen Caesar te keren. Het stabiele Rome begint meer en meer te wankelen op zijn grondvesten.

Ondertussen wordt in het verre Gallië de Gouden Adelaar gestolen, de symbolisch zo belangrijke standaard van Caesars leger. Lucius Vorenus en Titus Pullo, twee gewone Romeinse soldaten, worden op pad gestuurd om de standaard terug te brengen.


De serie begint om 22u00 op Canvas, ik ben benieuwd.

Valete!
Tiberius Dionysius Draco
User avatar
Tiberius Dionysius Draco
Curator
Curator
 
Posts: 458
Joined: Sun Sep 01, 2002 5:18 pm
Location: Belgica

Postby Quintus Aurelius Orcus on Mon Oct 31, 2005 8:35 pm

Gij niet alleen. Ik ben ook benieuwd naar die serie. Ik heb al goede dingen gehoord, maar dat wil nog niets zeggen. Ik ga zeker kijken naar canvas vanaf half tien als de Rechtvaardige Rechters opkomen.
vale

Quintus
Quintus Aurelius Orcus
Rector ColRel
Rogator
Princeps gentis Aureliae
User avatar
Quintus Aurelius Orcus
Senator
Senator
 
Posts: 937
Joined: Sat Sep 14, 2002 5:05 pm
Location: Ghent, Belgica

mijn eerste indruk

Postby Quintus Aurelius Orcus on Tue Nov 01, 2005 10:23 am

Salvete

Wel, ik heb er gisteravond naar Rome gekeken en ik moet zeggen dat de eerste indruk van wat ik zag goed was. De manier hoe ze alles in beeld brachten van geforceerde huwelijken tot religie was deftig. Het was niet over the top, vond ik.
De personages vond ik realistisch. Ik vond dat er geen enkel cliché personage in zat. Het is ook duidelijk dat deze serie waarschijnlijk gemaakt werd door HBO in Amerika, een maatschappij die niet bang is van seks te tonen op tv. Series op kabel tv in Amerika durven meer dan gewone series. Ze durven meer de grenzen verleggen. Op het eerste gezicht, hebben ze niet alleen geprobeerd de tijdsfeer goed weer te geven, maar ook de heidense godsdienst van de Romeinen zonder echt te overdrijven. Deze serie is zeker geen Arena of Amazons & Gladiators.
Het is pure kwaliteit en ik hoop echt dat ze het kunnen volhouden.
Alleen maar hopen dat wanneer er een tweede seizoen komt, de boel niet veranderen en bergaf beginnen gaan met de kwaliteit.
valete

Quintus
Quintus Aurelius Orcus
Rector ColRel
Rogator
Princeps gentis Aureliae
User avatar
Quintus Aurelius Orcus
Senator
Senator
 
Posts: 937
Joined: Sat Sep 14, 2002 5:05 pm
Location: Ghent, Belgica

Postby Tiberius Dionysius Draco on Tue Nov 01, 2005 1:26 pm

Salve Orce,

hmm, ik weet het niet zo hoor.

Persoonlijk vond ik decors en kostuums wel goed, maar ik voel mij nog niet echt betrokken bij het verhaal. Ik ken nauwelijks de namen van de personages aangezien men je wat overstelpt met introducties.

Nu goed, het was nog maar de eerste aflevering dus ze verdienen nog een tweede kans. Ik ga in ieder geval opnieuw kijken volgende week.

Vale bene,
Tiberius Dionysius Draco
User avatar
Tiberius Dionysius Draco
Curator
Curator
 
Posts: 458
Joined: Sun Sep 01, 2002 5:18 pm
Location: Belgica

Postby Quintus Aurelius Orcus on Tue Nov 01, 2005 1:34 pm

Salve Tiberii

Wel natuurlijk word je overstelpt met intros van de personages. Het is de eerste aflevering van een nieuwe serie, die liefst 9 afleveringen telt en zelfs een tweede seizoen krijgt. Je kunt toch moeilijk verwachten dat je de personages zult leren kennen op 40 minuten. Een goede tv show zorgt ervoor dat de personages evolueren over tijd zodat ze niet dezelfde personen waren die ze in het begin waren. De eerste aflveringen was veel belovend, dus afwachten wat de volgende 8 zullen zijn.
vale

Quintus
Quintus Aurelius Orcus
Rector ColRel
Rogator
Princeps gentis Aureliae
User avatar
Quintus Aurelius Orcus
Senator
Senator
 
Posts: 937
Joined: Sat Sep 14, 2002 5:05 pm
Location: Ghent, Belgica

Postby Tiberius Dionysius Draco on Wed Jun 07, 2006 11:34 pm

Salvete,

Even melden dat Canvas de serie Rome heruitzend nu zondag (per 2 delen). Dit is een goeie kans voor mensen die het de eerste keer gemist hebben of vergeten zijn verder te kijken (zoals ik dus :oops: ).

Valete,
Tiberius Dionysius Draco
User avatar
Tiberius Dionysius Draco
Curator
Curator
 
Posts: 458
Joined: Sun Sep 01, 2002 5:18 pm
Location: Belgica

Postby Tiberius Dionysius Draco on Fri Feb 29, 2008 6:18 pm

Salvete omnes,

For those of you confused by the openening posts in Dutch, this thread used to be part of the Provincia Belgica until it got disbanded last week.

In any case, Canvas is airing season two of Rome. I recommend it to everyone who hasn't seen it yet. Even without having seen season 1 you'll be able to pick it up easily.

I'm not sure if our American sodales will be able to receive our Belgian tv-stations but I assume that our neighbouring countries will be able to.

Enjoy!

Valete bene,
Tiberius Dionysius Draco
User avatar
Tiberius Dionysius Draco
Curator
Curator
 
Posts: 458
Joined: Sun Sep 01, 2002 5:18 pm
Location: Belgica


Return to Collegium Artium et Litterarum

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests